Produse și numere

Cred că fiecare perioadă istorică își are produsele ei. Umane.

Acum eu sunt produsul erei mele, cu marketingul tot mai complicat și cu publicitatea pe toate drumurile, pentru că altfel nu există vânzări. Și suntem ghidați de vânzări. Și de statistici. Și de numere. Ajungem să facem parte dintr-o statistică, să avem un număr de identificare, să completăm chestionare de îmbunătățire a percepției clientului chipurile. Devenim și noi niște produse la rândul nostru. Unii se vând mai bine (sociabilii, extrovertiții, cei buni la toate și la nimic în concret), alții au o piața de desfacere mai restrânsă (deștepții și cei buni la ceva), alții au doar o utilizare pe o anumita nișă (cercetătorii – în orice domeniu și de orice fel – și cei foarte buni în ceea ce fac), iar alții sunt rebuturile (cei care nu sunt buni la nimic dar încearcă să demonstreze contrariul). La nivel uman cred că se urmează același procedeu de promovare ca a oricărui produs de pe piață. De fapt marketing-ul nu e decât transpunerea promovării umane în materialitate.  Și cu cât valoarea e mai mică cu atât promovarea e mai mare. Se aplică regula de cu cât vinzi mai mult cu atât beneficiul e mai mare. Nu contează cât e de bun produsul, contează cifra de afaceri. Produsele exclusive sunt rezervate doar cunoscătorilor. Și asta e bine. Așa putem evada din comun și putem avea impresia pentru puțin timp că suntem în zona exclusiviștilor. Cerebrali vorbind.

Și în funcție de categorie apare și poziționarea pe raftul de vânzări. Și prețul. Dar când tragi linia, exact ca la casă, toți devenim doar numere. Pentru sistem și pentru societate.

Avem identitate doar în grupuri restrânse. Cum ieși din casta ta, cum iți pierzi identitatea și te transformi în număr. Poți să ai norocul să dai și peste o literă, depinde unde te încadrează!

De la naștere suntem urmăriți de cifre. Ni se dă un număr de registru când apărem pe lume, chiar și o notă (alt număr!) dacă și cât țipăm prima dată, apoi suntem un număr într-un catalog, apoi altul la poliție, apoi devenim un număr de dosar la înscrierea la facultate, apoi ni se dă o diplomă cu alt număr de înregistrare, începi să cotizezi la asigurările sociale și devii alt număr, cotizezi un alt număr de ani ca să poți ieși la pensie, între timp pe ștatul de plată ești doar un șir de numere (sau un cont bancar), dar mai ești și parte activă din statisticile de stat sau private, iar când zici că ai scăpat în sfârșit de numere, vine ziua cea mare în care devii un alt număr, de data asta în negativ. Pentru că până acum ai fost doar pe plus sau mai mare ca zero.

O părere la “Produse și numere

  1. Pingback: Deșteptătorul | NEGATIVE ÎN CULOARE

Lasă un răspuns